Wydanie: PRESS 09/2011
Z lewej kieszeni do radia
- Radio zarabia, bo wygrywa pakietami reklamowymi
Ogród obok budynku Polskiego Radia przy ul. Myśliwieckiej w Warszawie wydawał się w tym roku ładniejszy. Kamila Wałczyk, szefowa agencji reklamy Polskiego Radia, i Jacek Kapela, prezes Audytorium 17 zrzeszającego publiczne rozgłośnie, często wychodzą tutaj przewietrzyć się i wtedy udzielają sobie koleżeńskich rad. Park nie bez powodu wyładniał w ich oczach: Polskie Radio wypuściło właśnie dwa pakiety reklamowe, Audytorium 17 rozszerzyło swój pakiet o nowe stacje, a wkrótce stworzy kolejny. Wpływy reklamowe publicznego radia urosły w pierwszym półroczu br. – gdyby wierzyć danym cennikowym, to aż o ponad 50 proc. – i wszystko wskazuje na to, że drugie półrocze też będzie udane. Cieszą się szefowie reklamy wszystkich rozgłośni, bo reklamodawcy znowu zaczęli doceniać przekaz w eterze. Według różnych szacunków wydatki na reklamę w radiu wzrosły średnio o 5–10 proc. Więc nadawcy idą za ciosem i w czasie kryzysu, oprócz obrony starych budżetów, atakują nowe.
Więcej we wrześniowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter